2013. 11. 13.

Gimnáziumunk 15 diákjával  Londonban jártunk az őszi szünetben. Kísérőtanárként velünk tartott Kuthy Zoltán tanár úr. Október 26-án  szombaton este indultunk autóbusszal Kecskemétről. Vasárnap délután már Brüsszel csodálatos főterén sétáltunk, ahol a sok gyönyörű épület mellet megláthattuk a híres Manöken Piss-t, a pisilő kisfiú szobrát. Az éjszakánkat egy tranzitszálláson töltöttük  Franciaországban, majd másnap reggel komppal  mentünk át a Brit- szigetre. A hurrikán izgalmassá tette az utunkat, így öt órát kellett várnunk, mire elindult a komp, de utána a doveri  fehér sziklák látványa kárpótolt bennünket. Ezután a Canterbury székesegyházat látogattuk meg, majd este fáradtan megérkeztünk a mobil home-okba a szállásunkra.

Másnap reggel kezdődött a londoni városnézésünk. Megnéztük az őrségváltást a Buckingham palota előtt, sétáltunk a Trafalgar téren, meglátogattuk az Imperial War múzeumot, majd délután az Oxford Streeten vásároltunk.

Szerdán a London Eye-ról gyönyörködhettünk London  szépségében, majd a British Múzeumban  időutazást tettünk a történelemben egészen az ókorig. Este híres sztárokkal fotózkodtunk a Madame Tussauds Múzeumban. Csütörtökön meglátogattuk VIII. Henrik palotáját a Hampton Courtot, majd a Westminster Abbey-ben tiszteletünket tettük az angol királyok és királynők sírjainál.

Pénteken az utolsó napunkon a Towerben jártunk, ahol a koronaékszereket tekinthettük meg. Délutáni sétánk végén indultunk haza Magyarországra a Csalagúton.

Első londoni utazásunk olyan élményt jelentett mindannyiunk számára, hogy reméljük, még máskor is eljuthatunk Angliába.