2015. 06. 02.

10. évfolyamos túratábor - Orfű

2015. május 29-31. között 10. évfolyamos túratábort szerveztünk a Mecsekbe.
A túratábor során a Mecsek természeti értékei és kirándulóhelyei közül felkerestünk kevésbé ismerteket, és olyanokat is, amelyek ismertebbek, mégis sok gyerek még nem járt ott. Ennek oka valószínűleg az, hogy a családok már kevésbé kirándulnak. Szállásunk a Pécsi Püspökség zarándokházában, a Szent Márton Közösségi Házban volt Orfűn.

A túratábor pénteki napján dél körül érkeztünk meg a Mecsekbe. Első túránkat félúton Óbánya és Mecseknádasd között kezdtük el. A piros kereszten és a zöld sávon haladva értük el a Réka-vár romjait, majd megpihentünk a Vadászlaknál. Ezután érkeztünk meg a Réka-völgybe, mely nem annyira kiépített, de épp ezért vadregényes. Az előző napok esőzései miatt nagy volt a sár, köveken és fatörzseken ugrálva többször át kellett kelnünk a völgyben csordogáló patakon. Az Etelka-forrás után már felfelé haladtunk, végül megérkeztünk Kisújbányára. Központjában megpihentünk.  Innen a kék sáv jelzésen haladva végigsétáltunk az Óbányai-völgyön, amely híres a forrásairól és a Ferde-vízesésről. Túránk végeztével továbbmentünk Orfűre, ahol elfoglaltuk szállásunkat a zarándokházban. Vacsora után csapatjátékokkal töltöttük el az időt.

A túratábor második napján Abaligetre mentünk át, mely Orfűtől csak 5 kilométernyire fekszik. Itt található egy cseppkőbarlang, illetve több tó is, melyeket a barlang vize táplál. Majd visszatértünk Orfűre, ahol a fiúk egy része focizott, mások röplabdáztak, fürödtek a tóban, vagy csak sétáltak. Ebéd után egy hosszabb túrára mentünk. Orfűről indulva a Vásáros úton másztunk fel a Jakab-hegyre, ahol megtekintettük látnivalóit: a pálos kolostor romjait, a Zsongorkő kilátót, és a Babás szerköveket. Ezután egy meredek, köves úton haladtunk lefelé Kővágószőlősre. Busszal Pécsre utaztunk, ahol a tanulók csapatokba szerveződve, egy feladatlap segítségével önállóan fedezték fel a belváros látnivalóit. Megadott időre kellett visszaérkezniük a kitöltött feladatlapokkal.

A túratábor utolsó napja alapvetően az összepakolásról, pihenésről, játékról, és a hazautazásról szólt. Útközben még megálltunk Árpádtetőnél, mely a középső Mecsek egyik természetvédelmi területe.

A programon 29 diák és 2 tanár vett részt.

A program a TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0223 pályázat támogatásával valósult meg.