Angol nyelvtanfolyam Írországban
2023. 08. 02.

Az elmúlt években egyre gyakrabban szembesültem azzal a ténnyel, hogy a német nyelv ismerete önmagában nem elég. Iskolánk kiterjedt nemzetközi kapcsolatokban vesz részt, és nagyon sokszor az angol a közös kommunikáció nyelve. A cserekapcsolatokban részt vevő,  ide érkező (spanyol-katalán, lengyel, szlovák, francia stb.) diákok, kollégák jó része anyanyelvén kívül angolul tud még valamilyen szinten. Ezért néhány éve én is elővettem és igyekeztem "leporolni", felfrissíteni és használni régi angol "tudásomat".

Az Erasmus+ pályázat keretében lehetőségem volt idén júliusban két hetet az írországi Galway városában a Galway Cultural Institut nyelvi képzésén részt venni. Hogy minél jobban kihasználjam a lehetőséget, heti 30 órás képzést választottam, ez napi 6 óra angoltanulást jelentett, a házi feladatokat nem számítva. Az előzetes teszt és az első napi felmérő beszélgetés alapján B1 szintű csoportba kerültem, ami megítélésem szerint valódi nyelvtudásomnál magasabb szint, de úgy gondoltam, így lehet jól fejlődni :-)

A délelőtti négy tanórán a Outcomes Intermediate tankönyv négy témakörét vettük, a délutáni dupla órán egy másik csoportban elsősorban a szóbeli kommunikációra fókuszáltunk különféle témákat megvitatva. A csoportok nemzetköziek voltak, német, spanyol, olasz, portugál, kínai, koreai, török, cseh, magyar anyanyelvű diákokkal. A nyelviskola diákjai közül nyolcan laktunk egy szálláson. Nem csak a tanórákon, de a délutáni programokon, a szálláson, a közös étkezésekkor is angolul beszélgettünk, ami jó gyakorlási lehetőség volt. (A nyelviskola külön felhívta figyelmünket, hogy egymás között is csak az angol nyelvet használjuk.) Részt vettem a nyelviskola által szervezett programokon (városnézések, ír kocsma látogatás, művészeti fesztivál programja), ahol szintén angol nyelven társalogtunk, de szerveztünk kisebb csoportokban is programokat, például egész napos kirándulást a Diamond Hill-re a Connemara Nemzeti Parkba, ahol a helyi hallevest is megkóstoltam.

A két hét alatt főleg a melléknevek fokozását és az igeidők használatát gyakoroltam. Szókincsem jelentősen bővült több témakörben is. Sokkal bátrabban kommunikálok, és használom a különböző igeidőket, mint korábban. A hallás utáni szövegértésem is jobb, és úgy érzem, a kiejtésem is javult. Mindig igyekeztem figyelni, a többiek hogyan fejezik ki magukat, milyen szófordulatokat használnak. Sok újat tudtam meg Írországról, az ír és angol történelemről, a kirándulások során sok történelmi és természeti értéket láttam. Nyelvtanárként módszertani szempontból is figyeltem a tanórákat, találtam jól hasznosítható ötleteket.

A környezetvédelmi szempontok figyelembevételével vonattal és komppal utaztam.

Mindenkinek csak ajánlani tudom, ragadja meg a lehetőséget, és vegyen részt nemzetközi képzésen az Erasmus+ pályázat támogatásával.

/sites/default/files/styles/tartalom_kep/public/2023-08/20230717_132904_0.jpg?h=8af3000b&itok=Vqwiix-T