2015. 05. 15.

Május 8-án, pénteken koradélután buszra szálltunk és a főváros felé indult utunk. Két barlangtúrán vettünk részt: a Szemlőhegyi-, majd a Pál-völgyi barlangokat tekintettük meg. Az előbbi egy kevésbé nehéz séta volt, ám az utóbbiban már szükség volt erőre és bátorságra: utunk néhol szűk járatokon vezetett, néhol meredek létrákon, olykor magas lépcsőkön, de a csodálatos látvány kárpótolt bennünket. Barlangtúránk végeztével az északi határon fekvő Kemence községbe mentünk, ahol a szállásunk volt. A csendes, nyugodt kis településen egy igazán kellemes vendégházban laktunk, vacsora után egy kis esti sétára is elmentünk. Másnap reggeli után gyönyörködtünk egy keveset a tájban és a házunk mögött csobogó patak látványában és hangjában, majd elindultunk a fő túránk helyszínére. Királyrétig buszoztunk, majd az ottani tanösvényen megtettük túránkat. A kilenc állomásból álló útvonalon megismerkedtünk az erdő és a tavak élővilágával, a kisvasutak és a vasbányászat történetével. Innen az erdei kisvasúttal utaztunk, melyről pazar kilátásban gyönyörködhettünk egészen Kismarosig. Onnan Vácra buszoztunk el, majd elfogyasztottuk ízletes ebédünket egy pizzériában. Rövid városnézés és egy jó fagyi után pedig hazaindultunk.

Remek időnk volt a két nap alatt, jó hangulatból sem volt hiány, így egy nagyszerű kiránduláson vettünk részt.

A program a TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0223 pályázat támogatásával valósult meg.