2015. 05. 23.
2015. május 15-17., péntek-vasárnap | Balaton-felvidék, Balatonakali - 10. évfolyamos túratábor

2015. május 15-17. között 10. évfolyamos túratábort szerveztünk a Balaton-felvidékre. A tábor során a Balaton északi partjának olyan természeti értékeit és kirándulóhelyeit szerettük volna felkeresni, amelyeket a nyaralások során még nem ismertünk meg. Szállásunk Balatonakaliban, egy ifjúsági táborban volt.

A pénteki napon a Tihanyi-félsziget rejtett kincseit kerestük fel, miközben bebarangoltuk a félsziget egészét. Az Apáti templomrom közeléből indult a félsziget felderítése. Az Apáti-hegy kilátóhelyéről tárult először elénk a nap további részének minden lényeges pontja. Külső-tó, levendulás, szőlőültetvények, Belső-tó, szürkemarha-gulya, Aranyház gejzírkúp, Átjáróbarlang, Bencés Apátság, Visszhangdomb, Óvár-hegy, Barátlakások. Az egész napos barangolásunk a kikötő közelében, a Balaton partján ért véget. Este egy kiadós focira is jutott még az erőnkből.

A túratábor második napján a Káli-medence, a Tapolcai-medence és a Badacsony került középpontba. Bevezetőként Szentbékkála közelében sétáltunk egyet. A kőtengernél tett kirándulásunk után a tanúhegyek közül a Csobánc meghódítása volt a fő túracélunk. Csobánc várából a Balaton-felvidék egy másik páratlan szépségű része, a Tapolcai-medence és a tanúhegyek látványa tárult elénk. Megérte felmennünk! Délután Badacsonytomajban ebédeltünk, majd a Badacsony lábainál egészen a Balaton partjáig vezetett a délutáni sétánk.

A túra utolsó napja már inkább a pihenésről és a hazautazásról szólt. Egyik diákunk szüleinek meghívására a Keszthelyi-hegység egyik hegyoldalán, Lesencetomajban ebédeltünk. Kisebb hegyi sétából és csodálatos panorámából itt sem volt hiány. Ebéd közben nyugatról tekinthettünk a tanúhegyek és a Balaton felé. Köszönjük vendéglátóink nagylelkűségét.

A program a TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0223 pályázat segítségével valósult meg.