2019. 05. 12.

A hetedik évfolyam május 8-11. között felvidéki tanulmányi kiránduláson vett részt a Határtalanul! pályázat támogatásával.

Az első napon Somoskő vára, Fülek vára és Zólyom volt az úti cél. Füleken találkoztunk az iskolaalapítónk, II. Koháry István gróf nevét viselő magyar iskola hetedikes diákjaival és tanárnőjükkel. Nagyon köszönjük a kedves fogadtatást és a közös élményeket!

Második nap Szentantalon, a Koháry-kastélyban jártunk, majd Késmárkon néztük meg a Thököly-várat, és az evangélikus templomban megkoszorúztuk Thököly Imre sírját. Este még borús volt az idő, másnap reggel viszont a hotelszobánk ablakából a Tátra napsütötte havas csúcsaiban gyönyörködhettünk.

Pénteken Lőcsén énekeltünk a Szent Jakab-templomban, sétáltunk a város gyönyörű főterén, aztán megmásztuk Szepes várát. Sajnos a várban elkapott minket egy kiadós zápor, és a túrát kénytelenek voltunk a sár miatt némileg lerövidíteni, de így szerencsére jutott időnk délután a betléri Andrássy-kastély meglátogatására.

Az utolsó napon Rozsnyóról Krasznahorka várának érintésével Kassára utaztunk. Itt megcsodáltuk a Szent Erzsébet-dómot, melynek megmásztuk a tornyát is, és megkoszorúztuk a kriptában II. Rákóczi Ferenc, édesanyja, Zrínyi Ilona és bujdosótársai sírját. Aztán meglátogattuk a Rodostói házat, végül egy rövid főtéri séta után indultunk haza.

Köszönjük a pályázat nyújtotta anyagi forrást, a szülői segítséget és az iskolavezetés támogatását, valamint a kísérő tanárok: Telek Péter Pál és Petőcz Tamás áldozatos munkáját.

Galikné Bertus Annamária, Horváth Orsolya, Mikulásné Ferencz Zsuzsanna osztályfőnökök

A kirándulásról készült videó Petőcz Tamás munkája.