2015. 03. 03.

Ausztriai sítábor (Általános Iskola és Gimnázium)

2015. február 11 - február 15.)

89 diák és 6 kísérő tanár vett részt a Lackenhofban megrendezett sítárorban. Népes csapat indult el február 11-én, szerdán reggel két busszal a népszerű síüdülőhely felé.

Megérkezésünk után azonnal a sípályák felé vettük utunkat. A csoportok sítudás szerint szerveződtek. A négy kezdő és a két haladó csoport az első délutánon két órás oktatáson vett részt. Megtanulták a síeszközök helyes használatát, ellenőrzését. Ezen a napon már megtanulták a lépegetéseket, csúszólépéseket, eséseket, csúszásokat is. A legtöbbje eljutott odáig, hogy lecsússzon az enyhe lejtőn hóekével, egyesek kanyarodással is. Másnap a síterepen minden csoport megtalálta a sítudásának megfelelő pályát. A nehezebb piros és fekete pályákra a haladók is felnőtt kíséretében, csoportosan mentek. Az utolsó napra mindenki megtanult úgy síelni, hogy biztonsággal lejöjjön a piros jelzésű pályán is.

Szállásunk egy magyar tulajdonban lévő panzió volt. Így ha bármilyen problémánk volt, magyarul tudtuk intézni Az ebédlőjében egyszerre mindenki elfért, tehát az étkezéseket és a közösségi programokat kényelmesen meg tudtuk valósítani. Az ételek finomak voltak, reggelit és vacsorát kaptunk. A reggeli olyan bőséges volt, hogy abból ebédre szendvicset is tudtunk készíteni.

Minden reggel és este összegyűlt a csapat imára, szombaton este szentmisét is tartottunk.

Minden nap az esti lámpaoltásig az ebédlőben társasjátékozhattak a gyerekek. Péntek este az egész csapat részére népdalestet tartott Fehérvári Gábor és Szabó István tanár urak.

A sítábor szervezőtanárai voltak: Szabó István SchP, Fehérvári Gábor, Vazul Attila, Halasi Bernadett, Velkey Zoltán Károlyné, Walter János.