2022. 05. 03.

Nagykőrös város nevének említése szinte egybeforrt már Arany János nevével is, aki majdnem egy évtizeden keresztül gazdagította jelenlétével a gimnázium akkori tantestületét, a nagy tanári kart. Az utóbbi pár hétben a híradásokban viszont nagyon sokszor hallottunk Nagykőrösről, de teljesen más megközelítésből, ugyanis nemrégiben megnyílt egy egyedülálló autós Szafari Park a város határában.

Gondoltunk mi is nagyot és úgy határoztunk, hogy elvisszük a gyerekeket a szomszédos városba, Nagykőrösre. A hivatalos meghívás úgy szólt, hogy kirándulást szervezünk azoknak az alsó tagozatos tanulóknak, akik ebben a tanévben fejlesztésre járnak hozzánk. Az elsődleges célunk az volt, hogy ilyen módon is megkülönböztetett figyelembe részesüljenek a tanulók.

2022. április 29-ére, péntekre tűztük ki az utazás dátumát. A nap reggelén 34 alsós kisdiák és egy piarista óvodás várakozott az iskola aulájában, indulásra várva. Az első úti célunk a Cifra kert volt, ahol igazi tavasz fogadott bennünket.  Itt tízóraiztak a gyerekek, majd kipróbálták az izgalmas játszótéri játékokat. Az Arany János Múzeumba 10-órára vártak minket, ahol az ismerkedés a múzeum lépcsőjén készült közös fotózással kezdődött. Krisztián, a tárlatvezető korhű ruhában mutatta be a múzeumot, nagyon érdekes információkat adott át többek között Arany János életével, munkásságával kapcsolatban.

A komoly ismeretszerzés után ismét a játéké lett a főszerep. A múzeum udvarán nagyon különleges hagyományőrző játszóteret alakítottak ki, a gyerekek ezekkel az eszközökkel ismerkedtek és játszottak. Igazán sokat nevettünk a mókás feladatok, játékok játszása közben.

Szokták mondani, hogy minden ilyen különleges napnak van fénypontja, nekünk azt hiszem az volt, amikor megérkeztünk a Szafari Parkba. Helykeresés, hideg ebéd a plédeken és már kezdődött a cirkuszi előadás. A sátor, a hangulat, a pattogatott kukorica illata igazi cirkuszi élményt nyújtott. A Richter cirkusz társulata igazán színvonalas produkcióval lepett meg minket. Kiválasztottak a csoportunkból is egy bátor piarista fiút, Oláh Zsombor személyében, aki ifj. Richter Józseffel állva lovagolt egy ügető lovon.

Kisvonatra szálltunk és végiggurultunk a szafari útvonalán a tevék, elefántok, zsiráfok, lámák és a többi állatok között. Vettünk a gyerekeknek zoo-csemegét, ezzel lehetett etetni az állatokat. Különleges élmény volt ilyen közelről találkozni ezekkel az igen nagyméretű állatokkal. Végül egy kis séta, állatsimogatás, jégkrémezés és búcsút intettünk a Szafari Parknak. Az autóbuszunkra felszálltunk és a Piarista Iskoláig meg sem álltunk.

Nagyon szép napot töltöttünk együtt, az időjárás is kegyes volt hozzánk. A gyerekekre különösen büszkék vagyunk, együttműködésük, önzetlen segítségnyújtásuk példaértékű volt.

Köszönetet mondunk:

• az iskola vezetőségének
  • a Koháry István Alapítványnak
  • az élelmezésvezetőnek és az iskola konyhájának