2022. 11. 29.

A gimnázium hat diákja egyhetes Erasmus+ projektben vett részt az észak-itáliai Veronában.

A 2022. november 21-25. között zajló „Tiszta, zöld jövő a természettudományokon keresztül” című nemzetközi program keretében hat ország tanulói (olasz, norvég, német, cseh, horvát és magyar) működtek együtt. A közös együttgondolkodás  során bőven volt lehetőségük az angol nyelv gyakorlására egy interkulturális környezetben. Alább a résztvevő diákok által közösen készített beszámoló olvasható.

2022. november 19. (szombat) - Az odaút

Az indulás az iskola elől, reggel 5:30-kor történt, kisbusszal érkeztünk a Népligetbe, ahonnan Flixbus-szal Ljubljanán keresztül vezetett a fél napos út Veronába. Útközben számos lenyűgöző látvány kísérte utazásunkat.

2022. november 20. (vasárnap) - Séta a városban

Az szállásunkat elhagyva az Adige folyó mellett haladtunk, és csodáltuk a panorámát, amely a szemünk elé tárult. Szerencsére szép, napsütéses időben volt részünk, melyet ki is használtunk. A Chiesa Cattolica Parrocchiale Cattedrale katolikus templomban fogadtuk a vasárnapi szentmisét, ahol számos freskó és aranyozás díszíti a katedrális belső terét. Később a Castelvecchio kastélyba tettünk látogatást, majd a várost szimbolizáló Júlia-erkélyt néztük meg, ahol a több száz turistához hasonlóan Júlia fém szobrával fényképezkedtünk. Végül az esti fények világát tekintettük meg, és vacsoraként a Ristorante Redentore pizzáit választottuk.

2022. november 21. (hétfő) - Stem Passion kiállítás és projektmunka

Reggel, 7:30 körül ébredtünk, megreggeliztünk a horvátokkal, majd elmentünk, a STEM hétfői állomás helyére. Ott meghallgatunk egy kisebb előadást arról mi is az a STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), majd minden országnak be kellett mutatnia, kik ők, honnan jöttek. Ezután ismerkedés következett vegyes csoportokban (az én csoportomban 1 norvég, 4 cseh, 1 német, 1 olasz volt), utána közösen kellett kifejtenünk és előadnunk mi számunkra az innováció. Miután végeztünk ezzel. kaptunk ebédszünetet, mely után egy másfél órás idegenvezetésen vehettünk részt. A város megismerése után kaptunk szabad időt, ahol a többiekkel körbenéztünk még egy kicsit. Majd estére visszaértünk a szállásra.

2022. november 22. (kedd) - Az innováció nyomában csoportos műhely feladatok

Megreggeliztünk, majd elmentünk egy STEM-műhelybe. Ott különböző csapatokba osztottak bennünket, mindegyik csapatnak más volt a feladata. A kékek 3D nyomtató szerkesztő programjában kellett megtervezniük egy hópehelyt, a vörösöknek vízből kellett kiszűrniük a műanyagot, meg a szemetet, a sárgáknak pedig rajzoló robotot kellett készíteniük. Aztán kaptunk ebédszünetet, majd miután végeztünk az étkekkel, kisebb csoportokra váltunk szét és be kellett mutatni a másik színben lévő kisebb csoportoknak, hogy nekünk mi is volt a feladatunk. Délután folytattuk a városban a szuvenír kereső hadműveletünket.

2022. november 23. (szerda) - Poplab, Fablab Rovigo városában

Reggel korábban keltünk a megszokottnál, reggeliztünk, majd siettünk a vonat állomásra, mivel az aznapi program Rovigo városában volt. A vasútállomáson csatlakozott hozzánk Mikulás Domonkos Igazgató Úr is. 2 óra utazás után megérkeztünk Rovigo városába, ahol betekintést nyerhettünk egy vállalkozás alapvető feladataira és az együttműködés fontosságára. Ennek keretében kis csapatokra kellett oszlanunk, és 25 spagetti tésztával, 1 méter ragasztóval, és 1 mályvacukorral kellett egy minél magasabb tornyot építenünk úgy, hogy a mályvacukor maradjon legfelül. Megpróbáltuk minél jobbra építeni, de nem sikerült, mivel az idő lejárta elött 15 másodperccel a mi tornyunk összedőlt. Este a szállásra visszatérve közösen társasoztunk a horvátokkal.

2022. november 24. (csütörtök) - Olasz Kereskedelmi Kamara és egyetemi kiállítások

Egy hatalmas területű egyetemi kiállításon vettünk részt ezen a napon, ahol megismerkedhettünk az olasz egyetemek működésével, tematikájával. Rengeteg érdeklődőt vonzott részletes esemény, és programokban sem volt hiány.

2022. november 25. (péntek) - Ferraris Fermi Intézménylátogatás, összegzés

A hetet a helyi műszaki középiskolában zártuk, ahol egy nyílt nap keretében kaphattunk betekintést az ottani olasz diákok tanóráiról, elfoglaltságaikról. Végül az összes résztvevő a felejthetetlen élmények mellett egy emléklapot kapott. A vonat este 11-kor indult Veronából.

2022. november 26. (szombat) - Hazaút

Hálókocsis vonattal utaztunk Olaszországból Bécsig, ahol átszálltunk, majd Budapestre érkeztünk, és Zugló megállótól vissza Kecskemétre tartott utunk. Mindannyian boldogan fogunk visszagondolni erre az egy hétre, és hálásak vagyunk az iskolának, hogy részesei lehettünk!

“Számomra egy felejthetetlen élmény volt, eme programban részt venni, mivel nem csak új tudást/ismereteket szereztem, hanem új barátokat, új kapcsolatokat is. Megismerhettem Verona csodálatos városát, a horvátok megismételhetetlen jó hangulatát, egyben a különböző országok diákjaival, való közös problémamegoldást.”