Tavaszi KM-kirándulás a Dunakanyarban
2024. 03. 03.

A március beköszöntével a kecskeméti KM-esek a pénteki tanítási órák után rögtön útrakeltek, hogy egy túrával kezdjék meg a tavaszt. Ez először még csak zsúfolt vonatozásban merült ki.

A péntek este leginkább játékkal telt a szállásunkon, amely a szobi plébánia volt. Az ötletgazdák meg is valósíthatták álmukat, bundáskenyeret süthettek vacsorára. Eközben a "kimondhatatlan jókedvről" a Tabu nevű társasjáték gondoskodott. Ugyan két különböző KM-csoport tagjai találkoztak itt, a csoportvezetők játékainak köszönhetően teljesen megszűntek a csoporthatárok. Az esti ima után esti mese is volt, ezután nyugovóra tértünk.

Másnap, reggeli után Zebegénybe vonatoztunk, ahol túránk elején bekukkantottunk a Kós Károly álmodta Havas Boldogasszony-templomba. Innen elindulva, az alpesi falura emlékeztető település házai közül kiérve nemsokára a Malom-völgyi-patak is mellénk szegődött. Megcsodálhattuk az ébredező természetet, a szerencsések egy foltos szalamandrát is lencsevégre kaptak. Útközben páros beszélgetős feladataink is voltak, különféle kérdések mentén. Közben néha persze arra is figyelni kellett, hogy ügyesen lavírozunk a sáros utakon, illetve a gázlókon átkelés is mindig izgalmas színfolt és stratégiai játék volt, mely sokszor csapatmunkát is igényelt. Törökmezőn álltunk meg piknikebédünkre, a helyi macskák nagy örömére, délután pedig beérkeztünk Nagymarosra. Innen visszavonatoztunk Szobra, összepakoltunk, némi játék után, mely ezúttal közmondások elmutogatása volt, hazaindultunk. A Nyugatiban természetesen jó vidékihez méltóan (és csatlakozásra várva) tiszteletünket tettük a Westendben is, majd az esti órákban érkeztünk haza.

Ezúton is köszönjük a Koháry István Alapítvány támogatását.

Szabó Dániel SchP és Soós Zoltán

/sites/default/files/styles/tartalom_kep/public/2024-03/1709500136778.jpg?h=1dc2e6f2&itok=M37Kghuq