Tanítás a katalóniai Mataróban
2024. 04. 10.

Erasmus mobilitás keretében Mataróban töltöttem néhány napot. Az ottani Piarista Iskolában tartottam foglalkozásokat 15-16 éves diákoknak angol nyelven. A foglalkozások során az ökoszisztémák jelentőségére és védelmük fontosságára hívtam fel a diákok figyelmét. A foglalkozások alapjául az EMBL Nexus Island című játék-alapú tananyaga szolgált, de ezt adaptálnom kellett a helyi sajátosságokra, illetve hozzá kellett igazítanom a diákok tudás- és nyelvi szintjéhez. 

Ebből a tanítási tapasztalatból sokat tanultam, mert mielőtt beléptem volna az adott csoportba, semmit sem tudtam arról, hogy mennyi háttértudással rendelkeznek, mennyire tudnak angolul. Villámgyorsan kellett alkalmazkodnom a csoporthoz. A foglalkozásokat angol nyelven tartottam, s nekik angolul kellett kommunikálniuk egymás között is. Bár beszélem valamennyire spanyol nyelvet, de nem olyan jól, így ha nem ismertek egy-egy szót vagy kifejezést, akkor angolul kellett elmagyaráznom, nem pedig a fordítást megadnom. Minden esetben meg is értették. Tapasztalatot szereztem arról is, hogy az EMBL tananyagát hogyan igazítsam a csoport igényeihez, illetve hogyan építsek be új elemeket, melyekkel az adott terület ökoszisztémáját is bemutatom.

A diákok nagyon motiváltak és aktívak voltak a foglalkozások során, így élmény volt tanítani őket. A foglalkozás után elmondták, hogy most volt először, hogy az angol nyelvet szaktantárgyi órán használták.

A mobilitás során laborfoglalkozásokat is megnéztem, illetve tájékozódtam, hogy milyen gyakorlati órákat tartanak a természettudományi laboratóriumokban.

A fogadó intézmény biológia tanáraival konzultálva arra kerestük a választ, hogy hogyan tudunk a jövőben együtt dolgozni, és közös projekteket megvalósítani.

Kiss Ildikó

 

A program az Erasmus plusz 2022-1-HU01-KA121-SCH-000061037 projekt támogatásával valósult meg. Ez az első alkalom, hogy az akkreditációs projektünk keretében tanítási-képzési tevékenységtípust valósítunk meg. Ennek lényege, hogy az iskola munkatársa egy másik ország iskolájában tanít, tart képzést. Így munkatársunk a feladat elvégzése és a kollégákkal való kapcsolat által is tanul, képződik. A 2024-es pályázati évben ez a típusú tevékenység a prioritások között szerepel, ezért is jó, hogy elkezdtünk ezen a téren tapasztalatokat gyűjteni.

/sites/default/files/styles/tartalom_kep/public/2024-04/20240409_111836.jpg?h=c23aad79&itok=s5cWUXEw
Submitted by kiss.ildiko on